Tuesday, December 19, 2006

Leadville

Just got off the phone with my main man Jeff. We've been kickin' around the idea of doing Leadville this year. 100 miles of singletrack, doubletrack and access roads in the mountains of Colorado. Very well run event that has only gotten more and more popular every year. So popular, that you need to apply for the race. Skip, RockD, Kris, Jeff, and several other Lincolnites have done it in the past. The word is....it's really fuckin' tough.

So why the fuck not? I'd like to see how I fair in the elevation. Like to get a shiny belt buckle. Plus the race will be a circus this year with Lance and Floyd racin'. That'll just add to the fun.

Jeff, Kris, RockD, Butch and myself have quasi-committed to doin' it. Just need to work out the financials (the race ain't cheap with fees, travel, lodging and food) and logistics. How about the rest of the Lincoln enduro crew? Wills, Skip, JB, CVO, MG, Syd, DD, Kevin, DK, Coach, Chapman....

On another note...how about Laramie? Anyone up for Laramie this year? It may be the same weekend as the 24 hour Nationals. That'd be a hard decision.

14 comments:

3p0 said...

no way man,

thirtyfourtwenty said...

leadville will be a circus this year with lanceypants being there and all. hopefully all the hoopla won't detract from the sweetness of the leadville event! good luck. laramie enduro sounds super fun and chill!

Coach_KB said...

Hey,

Lance is supposed to be there this year. I want to kick his arse. You guys gonna send in a group entry?

Leme know.

Coach_KB said...

Just saw on Velonews that Landis is thinking about Leadville too.

Cornbread said...

Yeah coach, I think Jeff, Sondy, and RockD are sending in as a group. I'll be attached to the group to increase my chances. We'll tag you on too. I'll let ya know as more unfolds.

Yep, Landis is gonna be there too.

Cornbread said...

Butch, are you up for Laramie?

3p0 said...

definatly going to Laramie

Cornbread said...

Awesome! CVO you'll love it out there. But be warned. That's the hardest race I've ever done. I just wanted to lie down and take a nap on the side of the trail about 5 hours into the race. The elevation kicked my ass.

rockd said...

maybe you needed to sleep because as I recall you were hungover and had been diving at woods the night before! Having done both races, Leadville is way easier>

mg said...

leadville - no (sorry, i don't wanna be in the middle of the lancey pants/pro floyd showdown)

laramie - yes (it rocks)

Cornbread said...

RockD, I have no recollection of being hungover. :)

Leadville is easier? Cool.

javey said...

Leadville is all about yourself, can YOU finish, can YOU get the 12 hour buckle, can YOU get the 9 hour buckle...... Unless you live at altitude and are crazy fast, you're never going to see those top 50 guys anyway (except as they pass you on their way back down columbine pass).......hells yeah. That being said, the event will be even crazier than usual, hope we can get in again this year.....(if not, anyone else down for Leadville 2008?)

mw said...

leadville. naw. too expensive for me. maybe some year tho.
laramie. yes. i'd love to do it again. it's just a matter of registering and taking the time off to do it.

Not so rotten said...

It's a great place to drink a 12er of Lost Lake at 10k ft at 8 in the morning.